کبوتر
 
 
منوی اصلی
صفحه نخـــــست
چــــاپ صفــــحه
خـــانه كردن وب
ذخـــــیره صفحه
پـست الکترونیک
بایگـــانی مطالب
در باره ی ما
 

(با تشکر از بازدید کنندگان وبلاگ) هدف از راه اندازی وبلاگ اشنایی بیشتر به علاقه مندان کبوتر و تبادل اطلاعات در این زمینه می باشد.
موضاعات
عکس+ مطالب کبوتر بادکنکی+عکس کبوتر خانه در ایران انواع حلقه ها کبوتر پلاکی+عکس کبوتر چتری+عکس کبوتر هومر +عکس کبوتر بلژیکی یا چین دار شرقی+عکس کبوتر یهودی+عکس کبوتر پلاس یا دمگیر +عکس کبوتر هلندی و شامپیون+عکس کبوتر پرستویی+عکس کبوتر فری یا پشت فر+عکس کبوتر سرخ کربلایی+عکس کبوتر گرو(تیر ماه) کبوتر پشت دار+ عکس کبوتر کینگ + عکس کبوتر امپراطور+عکس کبوتر دم سفید+عکس کبوتر چشم تلسکوپی+عکس کبوتر دو کاکل+ عکس کبوتر بخارا+ عکس کبوتر کله سفید+عکس کبوتر سرک + عکس کبوتر مالت + عکس کبوتر سوالا کبوتر حامل + عکس کبوتر پشت طاووسی + عکس کبوتر اسکندرون یا اسکاندرون کبوتر کل دار+ عکس کبوتر ریش+عکس کبوتر تمبلر+ عکس کبوتر رولر+ عکس کبوتر دم سیاه وکل دم سیاه+ عکس کبوتر پشت سفید + عکس کبوتر سبز نقره ای+ عکس کبوتر مودنا + عکس کبوتر سفید پر پا نوک ریز مشهدی +عکس کبوتر لارک (المانی)+ عکس کبوتر سینه دم سیاه + عکس کبوتر مصری + عکس کبوتر های زیبا+عکس کبوتر کاکلی شاخ دار +عکس کبوتر چینی یا جغد چینی + عکس کبوتر فروشی کبوتر سرور +عکس (انواع نژاد ها) کبوتر قره +عکس دانلود کلیپ سفید نوک ریز بیماری ها و راه های درمان کلیپ طوقی کلیپ یهودی ;کلیپ سینه ای کلیپ طوقی کلیپ امپراطور کلیپ حامل کلیپ گرو کبوتر طوقی کلیپ نقره ای پاپر کلیپ سرخ کربلایی2 کلیپ چتری دم یو کبوتر نقره ای +عکس دانلود کلیپ سفید نوک ریز
پیوند وبلاگ
ردیاب خودرو
همسریابی
درگاه واسط

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کبوتر و آدرس کبوتر.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی


آرشیو ماهیانه
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
مرداد 1392
خرداد 1392
فروردين 1392
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
نویسندگان
نویسندگان
پیوند وبلاگ
کبوتر چلچله
کبوتر فردوس
کبوتر قزوین
بهشت کبوتران ایران
کبوتر پلاکی(اقای صفایی)
کلوپ کبوتر داران جنوب غرب ایران
کبوتر اهواز (مهندس موذنی)
فدراسیون جهانی کبوتر
سایت قناری قم ( الماسی)
انجمن ملی کبوتر امریکا(NPA)
تجارت طلایی در کلوپ قناری قم
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا
سفارش آنلاین قلیون

:: تمام پیوندها ::
 
طراح قالب و کد های جاوا...

كاربران آنلاين: نفر
تعداد بازديدها:
RSS

طراح قالب و کد های جاوا...

Www.LoxBlog.Com

کد های وجاوا :


کبوتر خانه ها در ایران

در گذشته نیاز به کود در زمین های کشاورزی ایرانیان را به فکر ساخت کبوتر خانه ها وا داشت .معماری داخلی کبوتر خانه ها استثنایی است .این بناها هم به دلیل سترگی و شکوه وهم به دلیل تنوع در فرم اعجاب بر انگیز است .این بناها مانند سایر اثار معماری ایران هم از عملکرد وافر وهم از فرم زیبایی پیروی کرده است طراحی وانتخاب سایت های دایره ای برای ساخت کبوتر خانه ها با فضا های تو در تو در مقاومت بالای ان نقش داشته است نقل شده است که مار ها قادر به بالا رفتن از سطوح منحنی ماننداستوانه نیستند و این امر باعث بالا رفتن ضریب امنیتی این کبوتر خانه ها شده است                                                                                                                          سیاح بزرگ فرانسوی در قسمتی از سفر نامه خود می نویسد .. کبوتر خانه های عظیم ایران شش بار بزرگتر از بزرگترین پرورشگاه های ما است. این برج ها را از اجر بنا میکنند و رویش را گچ و اهک می کشند و در تمام سطوح داخلی دیواره برج از بالا به پایین سوراخ هایی تعبیه شده تا کبوتران در ان اشیانه کنند.. توجه به ابعاد طرح توسعه افقی عمودی وساخت کبوتر خانه های پلکانی و طبقه طبقه بودن بنا راحتی باز سازی و مرمت را به دنبال داشته است در مناطق گرم و خشک که حضور اب جاری امکان پذیر نبوده با احداث چاه و ایجاد جایگاه های ابشخور امکان استفاده کبوتران از اب را فراهم می ساختد.  

فضای داخلی کبوترخانه گاهی محل تجمع حدود ۲۵ هزار کبوتر می‌شد.

آشیانه‌ها آن چنان زیبا و منظم با مدول‌های یک شکل و از مصالح کاهگل ساخته شده بود که در تابستان بسیار خنک و به گونه ای بوده‌است که باد در فضای آن جاری (بادگیر) بوده و برعکس در زمستان گرم و از وزش بادهای سرد محلی در امان بوده‌است. همه این تمهیدات منجر به خلق این شاهکارهای معماری یعنی کبوترخانه‌های ایرانی شده‌است.

قطر سوراخهای ورودی کبوتران به داخل برجها به اندازه ای ساخته شده‌است که تنها کبوتران می‌توانستند وارد آن شوند و پرندگان مهاجم قادر به ورود به داخل آن نبودند. جالب توجه این که برای دقت یک اندازه بودن قطر سوراخهای کبوتر بویژه در کبوترخانه‌های سبک گلپایگان از تنوشه (لوله‌های سفالی) استفاده می‌شده تا سوراخها یکسان اجرا شود؛ نه بزرگتر بود که پرندگان مهاجم وارد شوند و نه کوچکتر که کبوتران بزرگتر نتوانند وارد کبوترخانه‌ها شوند.

دیگر از تجهیزات دفاعی کبوترخانه‌های ایرانی تمهیداتی بوده که در مقابل ورود گربه و روباه و تا حدی آدمیزاد و نیز مار و موش اعمال می‌شده‌است. موش گرچه مستقیماً دشمن کبوتر نبوده، اما با کانال سازی در زیر پی ها، برجها را خالی و سوراخ می‌کرده و راهی را برای ورود سایر حیوانات شکارچی واز زیرزمین برای نفوذ مارها فراهم می‌ساخته‌است.

دیگر از تمهیداتی که ایرانیان در دفع دشمنان کبوتر و جذب کبوتران در کبوترخانه‌ها اندیشیده بودند عبارت بود از استفاده از بوی برخی از جانوران مانند گرگ و کفتار و بوی برخی از گیاهان مانند کندر و سراب برای محافظت کبوتران.در برخی از کبوترخانه‌های ایران از جمله روستاهای گلپایگان سر گرگ و کفتار را در کبوترخانه می‌گذاشتند که هنوز هم تا این اواخر سرکفتاری در کبوترخانه رباط ابوالقاسم گلپایگان مشاهده می‌شد.

معماری زیبای کبوترخانه‌های ایرانی، همراه با عملکرد اقتصادی آن یعنی کارخانه ساخت مرغوب‌ترین کود شناخته شده در جهان بر کسی پوشیده نیست. از علوم دیگر در ساخت برجهای کبوتر همچون استفاده از دانش فیزیک با توجه به اصل تشدید ( رزنانس) به منظور توجه و پرواز همزمان دسته جمعی حدود ۱۴ هزار تا ۲۵ هزار کبوتر در اثر برخاستن ناگهانی که ارتعاشات بسیار قوی را به دنبال دارد، عالمانه بهره برده شده‌است.

هندسه و ریاضیات به خاطر به حداکثر رساندن سطح در حجمی ثابت و بهره گیری از اصول زیباشناختی آن چشم گیر است.

طراحی و انتخاب سایت‌های دایره ای برای ساخت کبوترخانه با فضاهای تو درتو در مقاومت بالای آن نقش داشته‌است. نقل شده‌است که مارها قادر به بالا رفتن از سطوح منحنی مانند استوانه نیستند.

توجه به ابعاد طرح توسعه افقی و عمودی و ساخت کبوترخانه‌های پلکانی و طبقه طبقه بودن بنا، راحتی بازسازی و مرمت را به دنبال داشته‌است. در مناطق گرم و خشک که حضور آب جاری امکان پذیر نبوده، با احداث چاه و ایجاد جایگاههای «آبشخور» امکان استفاده کبوتران از آب را فراهم می‌ساختند.[۱]


 

 


آخرین مطالب ...
» دانلود کلیپ سفید نوک ریز
» کبوتر قره +عکس
» کبوتر سرور+عکس (انواع نژادها)
» کبوتر سرور انواع نژاد ها+عکس
» کبوتر نقره ای + عکس
» کلیپ کبوتر چتری دم یو
» دانلود کلیپ سرخ کربلایی2
» کلیپ نقره ای پاپر
» کبوتر طوقی+عکس
» کلیپ گرو قم
» دانلود کلیپ کبوتر حامل
» دانلود کلیپ کبوتر امپراطور
» دانلود کلیپ کبوتر طوقی
» دانلو کلیپ کبوتر سینه ای
» دانلود کلیپ کبوتر یهودی
» کبوتر چینی یا جغد چینی + عکس
» دانلود کلیپ کبوتر رنگی (فردو /قم)
» کبوتر کاکلی شاخ دار+عکس
» کبوتر های زیبا +عکس
» کبوتر مصری +عکس
» کبوتر لارک (المانی)+عکس
» کبوتر مودنا + عکس
» کبوتر زاغ چشم نوک سفید + عکس
» کبوتر سبز نقره ای +عکس
» کبوتر پشت سفید + عکس
» کبوتر دم سیاه و کل دم سیاه+ عکس
» کبوتر رولر + عکس
» کبوترتیپلر یا تمبلر + عکس
» کبوتر ریش+عکس
» کبوتر کل دار + عکس
» کبوتر اسکاندرون یا اسکندرون + عکس
» کبوتر سفید پر پا نوک ریز مشهدی + عکس
» کبوتر پشت طاووسی + عکس
» کبوتر حامل + عکس
» کبوتر سوالا+ عکس
» کبوتر مالت+ عکس
» کبوتر سرک + عکس
» کبوتر کله سفید یا کلاغ کربلایی + عکس
» کبوتر بخارا+عکس
» کبوتر دو کاکل+عکس
» کبوتر پرستویی+عکس
» کبوتر چشم تلسکوپی+عکس
» کبوتر دم سفید+عکس
» کبوتر کلاخودی+عکس
» کبوتر سینه دم سیاه +عکس
» کبوتر پشت دار+عکس
» کبوتر کینگ +عکس
» کبوترگرو (تیر ماه)+ عکس
» کلیپ کبوتر طوقی
» کبوتر فری+عکس

Home | FeedBack

Copyright © 2008 LoxBlog.Com . All Rights Reserved. Translation Www.NazTarin.Com